tpg-group(at)romanian-accountants.com

  • [Ro]
  • [En]
  • [Fr]
  • [Es]

Contabilitatea pentru hoteluri

Contabilitatea pentru hoteluri

Updated on Monday 18th April 2016

Rate this article

based on 1 reviews


Contabilitatea-pentru-hoteluriOperatiunile economice desfasurate in hoteluri trebuie sa fie efectuate in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 si ale Codului fiscal. Considerand ca in cadrul unui hotel se desfasoara activitati distincte, acestea trebuie evidentiate in mod separat in contabilitate. Acestea ar trebui, de asemenea, impartite in diferite grupe:

  • -          o grupa pentru alimentatia publica,
  • -          una pentru comert,
  • -          una pentru prestari servicii.

Astfel, grupa alimentatiei publice va cuprinde activitatile economice ale restaurantului, cea a comertului va reflecta activitatile economice ale barului, iar cea de prestari servicii - cazarea in hotel. De obicei, in cadrul unui hotel vor fi intalnite toate cele trei activitati.

 

Organizarea serviciului hotelier

Principalele activitati care compun serviciul hotelier sunt:

  • -          cazarea si activitatile conexe acesteia,
  • -          activitatile de agrement,
  • -          serviciile de informare si intermediere,
  • -          activitatile comerciale,
  • -          alte activitati cu caracter special.

De obicei, aceste activitati se intrepatrund, prin urmare si circuitele lor economice vor avea anumite puncte comune la un moment dat.

Contabilitatea activitatii de cazare va fi impartita in operatii de rezervare si inchiriere a spatiilor de cazare si operatii de urmarire si incasare a tarifelor in functie de serviciile prestate. Aceste operatiuni vor fi evidentiate in sisteme informatice create special pentru activitatile hotelurilor.

Principalele inregistrari contabile pentru servicii hoteliere

Inregistrarile contabile in cadrul hotelurilor trebuie sa ofere informatii despre originea si nivelul cheltuielilor si a surselor de venituri. Astfel, serviciul de contabilitate trebuie sa contina urmatoarele elemente:

  • -          inregistrarea serviciilor prestate clientilor,
  • -          facturarea serviciilor oferite,
  • -          gestionarea casei,
  • -          efectuarea incasarilor,
  • -          realizarea platilor,
  • -          tinerea evidentei conturilor bancare ale hotelului,
  • -          inregistrarea contabila a tuturor operatiunilor,
  • -          verificarea activitatii contabile,
  • -          inchiderea exercitiului contabil,
  • -          calcularea si realizarea platii impozitelor,
  • -          regularizarea taxei pe valoarea adaugata (TVA).

In cadrul hotelurilor care ofera servicii complexe, serviciul de contabilitate poate fi administrat de mai multe departamente care trebuie sa colaboreze in permanenta.

Pentru servicii de contabilitate personalizate puteti contacta firma noastra de contabilitate din Bucuresti. 

 

 

Comments

There are no comments

Comments & Requests


Please note that client queries should NOT be posted here but sent through our Contact page.

.