tpg-group(at)romanian-accountants.com

  • [Ro]
  • [En]
  • [Fr]
  • [Es]

Contabilitatea pentru PFA

Contabilitatea pentru PFA

Updated on Monday 18th April 2016

Rate this article

based on 0 reviews


Contabilitatea-pentru-PFAContribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente, cunoscuti si ca persoane fizice autorizate, au obligatia sa organizeze contabilitatea in partida simpla, respectand normele de tinere a evidentei contabile. Persoanele fizice autorizate isi vor inregistra veniturile in contabilitate in partida simpla, in functie de tipul acestora:

  • -          venituri din activitati comerciale,
  • -          venituri din profesii liberale,
  • -          alte surse de venituri.

Pueti obtine informatii despre inregistrarea ca persoana fizica autorizata de la contabilii nostri din Bucuresti.

Care sunt documentele contabile intocmite de persoanele fizice autorizate?

PFA-urile au obligatia de a completa urmatoarele documente contabile:

  • -          registrul-jurnal de incasari si plati,
  • -          registrul-inventar,
  • -          registrul unic de control,
  • -          registrul de evidenta al salariatilor- in cazul in care PFA-ul are angajati.

Persoanele fizice autorizate care realizeaza venituri dintr-o singura activitate au obligatia de a completa fisa pentru operatiuni diverse. PFA-urile care incaseaza in numerar toate veniturile le pot trece doar in registrul de incasari si plati. PFA-urile trebuie sa emita, in functie de activitatile prestate, facturi, facturi fiscale sau chitante. In cazul in care un PFA presteaza servicii pentru persoane juridice are obligatia de a emite facturi pentru sumele incasate atat pe baza de chitanta sau bon fiscal, cat si prin banca.

Cum sunt evidentiate cheltuielile in contabilitatea PFA-urilor?

Cheltuielile unei persoane fizice autorizate se vor evidentia in contabilitate in functie de tipul lor. Acestea sunt:

  • -          cheltuieli in interesul direct al activitatii,
  • -          cheltuieli de sponsorizare,
  • -          cheltuieli de protocol,
  • -          cheltuieli deductibile.

Modificari aduse contabilitatii PFA-urilor

La inceputul anului, a fost emisa OMPF (Ordonanta Ministerului Finantelor Publice) nr. 170/2015 referitoare la contabilitatea in partida simpla pentru PFA. Aceasta a intrat in vigoare incepand cu 1 martie 2015. Dintre modificarile aprobate amintim:

  • -          posibiliatea PFA-urilor de a opta pentru contabilitatea in partida dubla,
  • -          registrul-jurnal de incasari si plati si registrul-inventar nu mai trebuie vizate de ANAF,
  • -          PFA-urile care tin contabilitatea in partida simpla nu vor intocmi situatii financiare anuale,
  • -          reducerea numarului de formulare utilizate de PFA-uri care tin contabilitatea in partida simpla, de la 15 la 10,
  • -          reducerea termenului de pastrare a documentelor justificative pentru contabilitatea in partida simpla de la 10 la 5 ani, dar nu si a statelor de salarii, care vor fi pastrate 50 de ani.

Puteti contacta firma noastra de contabilitate din Bucuresti pentru informatii despre toate modificarile aduse prin OMFP nr. 170/2015.

 

 

Comments

There are no comments

Comments & Requests


Please note that client queries should NOT be posted here but sent through our Contact page.

.