Normele GDPR pentru contabili | Blog
Posted: 2018-08-19
Regulamentul General pentru Protectia Datelor Personale, sau GDPR, a introdus incepand de la 25 mai 2018 o serie de noi reguli si prevede amenzi administrative substantiale in cazul in care companiile incalca prevederile pentru confidentialitatea informatiei angajatilor sau clientilor. Normele GDPR pentru contabili vizeaza efectiv lucrul acestora cu informatiile confidentiale sau sensibile ale individzilor si modul in care pot restabili modul in care gestioneaza aceste informatii. Echipa noastra de contabili din Bucuresti va poate oferi un ghid complet pentru noile metode prin care puteti asigura prelucrarea in siguranta deplina a datelor ce prezinta caracter special, pentru a evita amenzile administrative.
Norme GDPR de interes pentru contabili
- Statele de salarii: mai precis pastrarea acestor documente dupa intocmirea lor; durata de pastrare este de cincizeci de ani.
- Registre contabile: pentru acestea, durata de pastrare este mai mica, de numai zece ani.
- Alte documente contabile: deconturile, ordinele de deplasare, fisele de cont, dispozitiile de plata, precum si alte documente fac parte dintr-o categorie cu o durata mai mica de pastrare, de cinci ani.
- Informarea partii interesate: durata de stocare a acestor documente trebuie comunicata direct catre persoana vizata, precum si scopul pastrarii si prelucrarii.