Solicita oferta

Cere sa fii contactat

Evaluare gratuita

Normele GDPR pentru contabili | Blog

Written by: Editor

Regulamentul General pentru Protectia Datelor Personale, sau GDPR, a introdus incepand de la 25 mai 2018 o serie de noi reguli si prevede amenzi administrative substantiale in cazul in care companiile incalca prevederile pentru confidentialitatea informatiei angajatilor sau clientilor. Normele GDPR pentru contabili vizeaza efectiv lucrul acestora cu informatiile confidentiale sau sensibile ale individzilor si modul in care pot restabili modul in care gestioneaza aceste informatii. Echipa noastra de contabili din Bucuresti va poate oferi un ghid complet pentru noile metode prin care puteti asigura prelucrarea in siguranta deplina a datelor ce prezinta caracter special, pentru a evita amenzile administrative.

Norme GDPR de interes pentru contabili

 
In urma intrarii in vigoare a noului Regulament General, contabilli sunt nevoiti sa adapteze metodele de lucru, de stocare si de utilizare a datelor ce au un caracter personal. Cateva din aceste prevederi se refera la:
 
  1. Statele de salarii: mai precis pastrarea acestor documente dupa intocmirea lor; durata de pastrare este de cincizeci de ani.
  2. Registre contabile: pentru acestea, durata de pastrare este mai mica, de numai zece ani.
  3. Alte documente contabile: deconturile, ordinele de deplasare, fisele de cont, dispozitiile de plata, precum si alte documente fac parte dintr-o categorie cu o durata mai mica de pastrare, de cinci ani.
  4. Informarea partii interesate: durata de stocare a acestor documente trebuie comunicata direct catre persoana vizata, precum si scopul pastrarii si prelucrarii.
 
Echipa noastra de contabili va poate oferi detalii suplimentare cu privire la modul in care se efectueaza aducerea la cunostinta cu privire la durata de stocare a documentelor contabile care contin si informatii ce au caracter personal.
 

Principalele prevederi GDPR in Romania si Europa

 
Prevederile GDPR au ca scop uniformizarea legislatiei de prelucrare si stocare a datelor ce au caracter personal la nivelul intregului spatiu UE. Astfel, toti cetatenii statelor membre pot beneficia de acelasi nivel de siguranta si control asupra datelor personale.
 
Pentru companii, inclusiv firmele din Romania, noile prevederi aduc schimbari importante in ceea ce priveste modul in care este dat consimtamantul persoanei vizate, precum si penalizarile ce se pot aplica (reprezentand 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri a companiei, oricare suma este mai mare).
 
Echipa noastra va sta la dispozitie cu un ghid complet pentru implementarea acestor noi prevederi, astfel incat activitatea contabila din cadrul companiei dumneavoastra sa se desfasoare conform legii.
 
Ne puteti contacta pentru mai multe detalii despre normele GDPR dar si pentru servicii complete de contabilitate in Bucuresti si in alte orase din tara.