Solicita oferta

Cere sa fii contactat

Evaluare gratuita

Managementul unei companii

Managementul unei companii

Updated on Tuesday 26th May 2020

Rate this article

based on 2 reviews


Managementul-unei-companiiManagementul financiar reprezinta totalitatea principiilor, metodelor si tehnicilor care ajuta conducerea unei companii sa isi sporeasca veniturile. Sistemul de management al unei companii reprezinta totalitatea deciziilor majore adoptate de managerii individuali si de grup situati la nivelurile superioare ale structurii organizatorice ale unei societati. Managementul unei companii presupune anumite procese care sunt foarte importante in orientarea si derularea proceselor de executie.
 
In acest articol, echipa noastra de contabili din Bucuresti prezinta cateva dintre cele mai importante principii ale managementului financiar pentru o companie. In cazul in care doriti informatii suplimentare, precum si servicii de specialitate in domeniul financiar-contabil, va invitam sa ne contactati pentru mai multe detalii.
 

Ce presupune managementul unei companii?

 
Managementul unei societati comerciale din Romania presupune urmatoarele activitati:
  • organizarea societatii comerciale,
  • conducerea intreprinderii,
  • obtinerea unui produs,
  • promovarea produsului,
  • controlul activitatii si al rezultatelor intreprinderii.
Organizarea activitatii economice a unei companii presupune, la randul ei, anumite etape, printre care:
  • constituirea unor structuri organizationale precum departamente, servicii si echipe de lucru carora li se vor stabili anumite obiective,
  • stabilirea principiilor si regulilor de comunicare, de coordonare, de colaborare, decizie, control si evaluare.
Managementul companiei include toate activitatile de conducere si administrare ale firmei, planificarea strategica, stabilirea obiectivelor pe termen lung si scurt, dar si gestionarea resurselor financiare pentru atingerea acestor obiective. O parte importanta a managementului unei companii o reprezinta componenta financiara, ce include gestionarea situatiei fiscale a companiei si respectarea obligatiilor fiscale. In cazul companiilor aflate la inceput de drum, sau a unui start-up, managementul financiar capata o importanta deosebita intrucat aceste firme au nevoie de o estimare cate mai buna a costurilor initiale si a surselor posibile de finantare in primii ani de existenta.
 

Ce este managementul financiar?

 
Managementul financiar se refera la planificarea strategica a activitatilor financiare ale unei companii, precum achizitii, investitii in active curente dar si gestionarea obligatiilor fiscale ale intreprinderii.
 
Va prezentam mai jos patru functii importante ale managementului financiar:
 
  • Estimarea necesarului de capital: un manager va estima cerintele de capital ale companiei bazandu-se pe situatia actuala, costurile preconizate si alte elemente ce tin de specificul firmei, precum domeniul de activitate;
  • Stabilirea compozitiei capitalului: in urma primei estimari, managerul va stabili structura capitalului, mai exact procentul de fonduri proprii ale companiei si fondurile suplimentare.
  • Stabilirea sursei fondurilor: o analiza separata se realizeaza in cazul in care sunt necesare fonduri suplimentare; acestea pot fi actiuni si obligatii sau imprumuturi;
  • Gestionarea fondurilor: managerul financiar decide modul in care compania va imparti surplusul de capital (sub forma de dividende si alte bonusuri) si cum va gestiona numerarul (pentru plata salariilor si a datoriilor curente precum si platile catre creditori);
  • Controlul financiar: poate fi bazat pe controlul costurilor si a profiturilor dar si tehnici suplimentare precum previziunile financiare sau analize specifice.
 
Managerul financiar va stabili si modul in care compania poate alege sa investeasca o parte dintre fonduri. Scopul este acela de a aloca fonduri unor proiecte profitabile, cu potential. De asemenea, managerul financiar se va asigura ca firma isi indeplineste obligatiile fiscale dar si ca beneficiaza de scutirile si facilitatile fiscale de care poate dispune, in conformitate cu legislatia in vigoare, scutiri stabilite de catre Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
 
Managementul financiar are un rol important in gestionarea riscului de insolventa al unei companii. Riscul de faliment poate fi determinat atat de factori externi cat si interni si, daca in cazul celor externi managementul nu poate contribui semnificativ de cele mai multe ori, in cazul factorilor interni managerul financiar poate asigura de o buna functionare a companiei. Cum realizeaza acest lucru? Prin buna gestionare a investitiilor, reducerea pierderilor si alte procedee. Mai mult decat atat, un manager va realiza analiza de risc a companiei si va monitoriza constant situatia financiara a firmei.
 
Un contabil din cadrul firmei noastre de contabilitate din Bucuresti va poate oferi mai multe informatii cu privire la importanta gestionarii obligatiilor fiscale ca parte esentiala a managementului financiar.
 
Conform unui sondaj realizat de o companie de audit si consultanta, peste 82% dintre companiile din Romania chestionate au debite restante la buget:
  • 32% dintre companii aveau in momentul realizarii sondajului obligatii bugetare principale scadente care nu erau inca declarate si stinse;
  • 32% dintre respondenti aveau obligatii stabilite prin decizie de impunere comunicata pana la data de 31 martie 2020;
  • 18% dintre companii aveau obligatii stabilite prin declaratie rectificativa.
 
Contribuabilii pot beneficia de un tratament favorabil si de amnistie fiscala. Managementul companiei va lua in considerare stingerea obligatiilor fiscale si depunerea documentelor necesare pentru a gestiona situatia fiscala curenta.
 
Succesul unei companii depinde in mare masura de calitatea managementului fiscal. Deoarece o parte importanta a acestui proces o reprezinta gestionarea obligatiilor fiscale care apar in functie de tipul de companie, echipa noastra de contabili din Bucuresti va poate oferi informatii suplimentare despre solutiile noastre pentru o buna gestionare a acestora.
 

Care este structura sistemului de management ?

 
Sistemul de management al unei intreprinderi ar trebui sa fie format din elemente de natura metodologica, decizionala, informationala, organizatorica si motivationala. De asemenea, relatiile dintre aceste elemente ar trebui sa fie grupate in anumite componente manageriale denumite subsisteme, si anume: metodologic, decizional, informational si organizatoric.
 
Subsistemul metodologic se refera la instrumentele manageriale utilizate in exercitarea proceselor de management. Subsistemul decizional cuprinde ansamblul deciziilor economice si al mecansimelor care vor duce la realizarea obiectivelor financiare ale companiei. Subsistemul informational asigura instrumentele folosite la fundamentarea si adoptarea deciziilor si la implementarea acestora. Sistemul organizatoric reprezinta suportul functionarii celorlalte subsisteme si cuprinde actele normative si reglementarile organizarii interne.
 
Relatiile de management reprezinta raporturile dintre membrii unei intreprinderi in ceea ce priveste previziunea, organizarea, coordonarea, controlul si instruirea personalului cu scopul de a atinge obiectivele economice ale unei companii.
 
Pentru solutii personalizate de management, puteti contacta firma noastra de contabilitate din Bucuresti.