Solicita oferta

Cere sa fii contactat

Evaluare gratuita

Dosarul contabil lunar

Dosarul contabil lunar

Updated on Wednesday 25th January 2023

Rate this article

based on 1 reviews


Dosarul-contabil-lunarArhivarea sau pastrarea documentelor justificative si financiar-contabile ale unei companii din Romania se face in conformitate cu prevederile Codului fiscal. Astfel, documentele trebuie grupate si pastrate in dosare; gruparea documentelor se face in ordine cronologica si se pastreaza in spatii amenajate special pentru a evita degradarea, distrugerea sau furtul documentelor.
 
Puteti contacta firma noastra de contabilitate din Bucuresti pentru servicii contabile personalizate.
 

Ce contine dosarul de contabilitate lunar?

 
Dosarul contabil lunar trebuie sa contina o serie de documente care vor fi aranjate intr-o anumita ordine. In primul rand, facturile de achizitii se vor pune in dosar in ordine cronologica incepand cu data de 1 a lunii pentru care se face dosarul. Acolo unde este cazul, se va atasa si nota de receptie si constatare de diferente (NIR). Urmatorul document care se va pune in dosarul lunar va fi jurnalul de cumparari si apoi facturile de iesiri. Jurnalul de iesiri va fi al patrulea document adaugat in dosarul lunar de contabilitate.  Atat jurnalul de intrari, cat si cel de iesiri se vor pune dupa ce au fost operate casa si banca.
 
Planificarea, executia, raportarea si verificarea sunt pasii unui audit financiar, ce poate fi efectuat cu ajutorul firmei noastre de audit in Bucuresti. Astfel, detinatorii de companie pot afla in ce stadiu se afla compania din acest punct de vedere si daca sunt necesare anumite masuri de implementat. Toate aspectele unui audit va pot fi explicate de contabilii nostri certificati, daca luati legatura cu noi, online sau telefonic.
 

Registrul de casa in dosarul contabil lunar

 
La adaugarea registrului de casa la dosarul de contabilitate lunar se vor pune si dispozitiile de plata si de incasare, pe langa chitantele si bonurile existente. La dispozitiile de plata se vor lista si restituirile de creditare, salarii, depuneri de bani la banca. Dispozitia de incasare se va lista doar pentru creditarile de firma. Trebuie tinut cont de urmatoarele aspecte la registrul de casa:
 
  •           incasarile si platile pentru o persoana juridica nu pot depasi 5.000 de lei,
  •           nu se pot efectua plati fragmentate catre furnizori pentru facturi mai mari de 5.000 de lei,
  •           nu trebuie depasit plafonul de 10.000 de lei pe zi pentru plati efectuate catre persoane juridice,
  •           platile cu cardul nu se considera plati in numerar,
  •           platile si incasarile de la sau catre persoane fizice nu au un plafon maxim.

 

Alte documente ce trebuie depuse in dosarul contabil lunar

 
In dosarul de contabilitate lunar, un contabil trebuie sa ataseze documentele bancare, statul de salarii, raportul de gestiune sau situatia lunara a stocurilor in functie de tipul de firma, registrul de imobilizari, situatiile clientilor si ale furnizorilor, situatia si nota contabila pentru calculul diferentelor de curs, registrul jurnal si balanta de verificare.
 
Contabilii nostri din Bucuresti va ofera servicii de contabilitate si in orasele importante ale tarii.